Jausmoteka

2023 metų lapkričio-gruodžio mėnesį programos kūrėjos organizavo respublikinį ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojų, švietimo pagalbos specialistų (socialinių pedagogų, psichologų) socialinio emocinio ugdymo projektą „Jausmoteka: tyrinėkime jausmus drauge“.

PROJEKTO DALYVIAI

Lietuvos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų, darželių-mokyklų mokytojai, švietimo pagalbos specialistai (socialiniai pedagogai, psichologai) ir jų ugdytiniai.

Projekte dalyvavo virš 250 dalyvių iš įvairių Lietuvos ikimokyklinio ugdymo įstaigų.

PROJEKTO PARTNERIAI

 Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademija.

PROJEKTO TIKSLAS – pasitelkiant patrauklias, įtraukiančias veiklų idėjas, žaismės ir patyriminio ugdymo būdus, stiprinti ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų socialines emocines kompetencijas.

Projektą sudarė trys etapai:

I etapas – pasiruošimas: ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojai, švietimo pagalbos specialistai užsiregistravę dalyvauti projekte, gavo iš projekto organizatorių penkių veiklų aprašus pagal socialinio emocinio ugdymo kompetencijų sritis bei numatė šių veiklų įgyvendinimą lopšelio – darželio grupėse, atsižvelgiant ir pritaikant jas pagal vaikų amžių, individualius poreikius.

 II etapas – įgyvendinimas ir gerosios patirties sklaida: projekto dalyviai organizavo veiklas su visa grupe ar ugdytinių grupele. Buvo rekomenduojama projekto vykdymo laikotarpiu atlikti visas 5 veiklas skirtingoms SEU kompetencijoms ugdyti. Projekto idėjas pedagogai galėjo įgyvendinti pačių numatytu ir suplanuotu laiku projekto metu savo ugdymo įstaigose. SEU veiklų įgyvendinimo akimirkomis pedagogai dalinosi socialinio tinklo Facebook grupėje – „Jausmoteka: tyrinėkime jausmus drauge“.

 III etapas – grįžtamasis ryšys: projekto dalyviai teikė grįžtamąjį ryšį, užpildydami konfidencialią anketą, patirčių refleksiją, kuri  suteikė informacijos apie socialinių emocinių veiklų veiksmingumą ir padėjo toliau kuriant efektyvų įrankį – socialinio emocinio ugdymo programą 3-6 m. amžiaus vaikams.

Gauti mokytojų veiklų poveikio vertinimai atskleidė:

  • Veiklos paskatino vaikų įsitraukimą ir aktyvų dalyvavimą, veiklų idėjos yra žaismingos, pritaikytos įvairiems vaikų interesams;
  • Veiklos paskatino individualių ugdymo(si) poreikių turinčių vaikų įsitraukimą ir aktyvų jų dalyvavimą;
  • Veiklų metu įgytas žinias, gebėjimus vaikai taiko kasdienėse grupės situacijose;
  • Veiklų metu siūlomi panaudoti metodai yra puikiai tinkami integruoti ikimokyklinio/ priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo procese;
  • Po organizuotų veiklų gan ženkliai pakito vaikų emocijų ir elgesio raiška su bendraamžiais, suaugusiais.